کشاورزی ارگانیک چیست؟
نوشته شده توسط : حمیدم

کشاورزی ارگانیک چیست؟
محصولات ارگانیک چیست؟
کلوزآپ نزدیک
سوسک های خانم ، مانند این که در حال شکار بر روی شته است ، توسط پرورش دهندگان ارگانیک به طور گسترده برای کنترل آفات استفاده می شود. به توصیه های مربوط به مدیریت آفات از دانشگاه کالیفرنیا ، به طور ارگانیک ، به نشانی www.ipm.ucdavis.edu/ مراجعه کنید.
عکس از جک کلی کلارک ، با تقدیر از برنامه IPM UC Statewide

USDA کشاورزی ارگانیک را به عنوان "سیستم تولیدی تعریف می کند که با ادغام شیوه های فرهنگی ، بیولوژیکی و مکانیکی که باعث تقویت دوچرخه سواری منابع ، ایجاد تعادل زیست محیطی و حفظ تنوع زیستی می شود ، می تواند به شرایط خاص سایت پاسخ دهد."

به طور خاص ، کشاورزی ارگانیک مستلزم:

استفاده از محصولات زراعی پوشش دار ، کودهای سبز ، کودهای حیوانی و چرخش محصول برای بارور کردن خاک ، به حداکثر رساندن فعالیت بیولوژیکی و حفظ سلامت طولانی مدت خاک.
استفاده از کنترل بیولوژیکی ، چرخش محصول و سایر تکنیک ها برای مدیریت علفهای هرز ، حشرات و بیماریها.
تأکید بر تنوع زیستی سیستم کشاورزی و محیط اطراف.
استفاده از چراگاه های چرخشی و مراتع علوفه ای مخلوط برای فعالیت های دام و مراقبت های بهداشتی جایگزین برای رفاه حیوانات.
کاهش ورودی های خارجی و خارج از مزرعه و از بین بردن سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی و سایر مواد مانند هورمون ها و آنتی بیوتیک ها.
تمرکز روی منابع تجدید پذیر ، حفاظت از خاک و آب و شیوه های مدیریتی که ترمیم ، حفظ و تقویت تعادل اکولوژیکی را حفظ می کند.

بسیاری از کشاورزان ارگانیک ، از جمله وندی الیوت و جو رود از کالو ، آیووا ، تولید ارگانیک را وسیله ای برای همکاری با محیط و حفظ تعادل اکوسیستم خود می دانند. رود که با همکاری 125 هکتار مرغ مرتعی ، ذرت ، یونجه و یونجه همکاری می کند ، گفت: "سیستم های طبیعی اگر به تنهایی تنوع زیستی را در کار خود بکار گیرید ، سخت کار می کنند."

استفاده از طبیعت به عنوان الگویی برای سیستم کشاورزی - بازیافت مواد مغذی ، تشویق شکارچیان طبیعی برای مدیریت آفات ، افزایش تراکم گیاهان برای مسدود کردن علفهای هرز - کشاورزان ارگانیک صرفاً مواد غیر سمی را برای سموم دفع آفات و کودها جایگزین نمی کنند ، بلکه مزرعه را به عنوان یک محصول در نظر می گیرند. موجودیت یکپارچه ، با تمام قطعات به هم پیوسته است.

 

وقتی دام و طیور در سیستمهای ارگانیک قرار می گیرند ، پتانسیل متنوع سازی و ادغام حتی بیشتر است: خوراک دام از چمنزارها و علوفه های مختلط ، که هر دو به بهبود ساختار خاک کمک می کنند. در عین حال دام ها کود خود را برای بارور کردن خاک فراهم می کنند و می توان از آنها برای "کشتن" هرگونه محصول غیر قابل برداشت استفاده کرد.

الیوت و رود مانند بسیاری از کشاورزان ارگانیک می خواهند مواد غذایی عاری از هورمون ها ، آنتی بیوتیک ها و سموم دفع آفات را جمع کنند. سالهاست که تولید کنندگان ارگانیک و طرفداران آن ادعا می کنند که کشاورزی ارگانیک بر محیط زیست نرم تر است. اکنون تحقیقات این موضوع را تأیید می کند:

پروژه سیستم های کشاورزی کشاورزی پایدار (SAFS) در دانشگاه کالیفرنیا دیویس ، یک آزمایشگاه 12 ساله ایستگاه تحقیقاتی با مقایسه سیستم های معمولی و آلی ، نشان داد که میزان نفوذ آب در سیستم آلی 50 درصد بیشتر است. این پروژه که با کمک هزینه ای از برنامه تحقیقات و آموزش کشاورزی پایدار کشاورزی USDA (SARE) پشتیبانی می شود ، همچنین نشان داد که سیستم ارگانیک یک سوم میزان حرکت آب به آبهای سطحی و زیرزمینی را به عنوان سیستم متعارف در اختیار دارد. سیستم آلی در ذخیره نیتروژن کارآمدتر بود و تأثیرات مثبتی بر کیفیت خاک داشت ، از جمله فعالیت بیولوژیکی بالاتر و دو برابر شدن ماده آلی در 10 سال.
یک سیستم کشت ارگانیک سه تا چهار برابر انرژی کمتری نسبت به یک سیستم معمولی مصرف می کند ، در حالی که همچنین شش برابر بیشتر زیست توده به ازای هر واحد انرژی مصرف شده در یک آزمایش مقایسه ای در دانشگاه ایالتی داکوتای جنوبی در ایستگاه تحقیقاتی شمال شرقی در نزدیکی واترت تاون تولید می کند.
یک مطالعه با بودجه SARE با هدف ارزیابی میزان سموم دفع آفات و مواد مغذی در زهکشی زیرزمینی در مزارع آلی و معمولی در ایلینویز ، نیترات ، کلرید و آترازین کمتری در آبهای زهکشی شده از مزارع آلی یافت.

تحقیقات اخیر همچنین نشان می دهد که سیستم های کشاورزی ارگانیک با سیستم های معمولی می توانند به همان اندازه تولیدی و از نظر اقتصادی رقابت کنند و در برخی موارد نیز مقاوم تر باشند. در نظر بگیرید که:

یک مطالعه با مقایسه مزرعه های گوجه فرنگی بلند مدت ارگانیک و معمولی در دره مرکزی کالیفرنیا ، بازده قابل مقایسه ای یافت.
مقاله ای که در بولتن بنیاد تحقیقات کشاورزی ارگانیک منتشر شده است و داده های هفت دانشگاه و دو آزمایش ایستگاه تحقیق را مورد بررسی قرار داده است ، تأیید می کند که ذرت آلی ، سویا و گندم به طور متوسط ​​95 درصد از متعارف را به دست می آورد.
بسیاری از مطالعات نشان داده اند که سیستم های ارگانیک در شرایط خشکسالی عملکرد بهتری نسبت به سیستم های معمولی دارند.

چه چیزی یک کشاورز ارگانیک موفق را ایجاد می کند؟

تصویر قدیمی یک کشاورز ارگانیک به عنوان یک نوع کوچک "بازگشت به زمین" مدتهاست که از بین رفته است. برخی از عملیات ارگانیک به حدی موفقیت آمیز بوده اند که توسط چندین شرکت ملی بزرگ مانند Kraft و General Mills که پتانسیل بازار قدرتمند کالاهای ارگانیک را به رسمیت شناخته اند ، مورد غارت قرار گرفتند. سایر کشاورزان ارگانیک تعاونیهای موفقی را ترتیب داده اند. بزرگترین تعاونی ارگانیک در کشور ، ارگانیک ولی ، دارای بیش از 500 عضو کشاورزی ارگانیک در 13 ایالت است و محصولات لبنیات ارگانیک ، گوشت گاو ، گوشت خوک و مرغ را با موفقیت به بازار عرضه می کند.

برای بسیاری از کشاورزان ، یک نیروی محرکه برای تبدیل به محصولات ارگانیک اقتصادی است: محصولات ارگانیک می توانند حق بیمه قیمتی را از هر نقطه از 25 تا 200 درصد یا بیشتر نسبت به محصولات دارای رشد معمولی بدست آورند.

با این حال ، بیشتر کشاورزان ارگانیک محصولات زراعی و دامی را به صورت ارگانیک تولید می کنند زیرا معتقدند روش های آنها برای محیط زیست بهتر است. بسیاری به دنبال تأمین مواد غذایی مطمئن تر هستند. آلتفید کروسنباوم ، کشاورز ویسکانسین که شروع انتقال به ذرت ، سویا ، گندم و یونجه را در سال 1990 آغاز کرد ، گفت: "انگیزه اصلی برای رفتن به ارگانیک ما خارج از اخلاق خاص مباشرت نسبت به خاک ، زمین و در نهایت برای بشر است." Krusenbaum در فصلنامه کالج کشاورزی و علوم زندگی دانشگاه ویسکانسین به نمایش در آمد.

در حقیقت ، روی آوردن به کشاورزی ارگانیک نیاز به یک تغییر اساسی فلسفی دارد. سعید جو رود ، مرغداری و زراعت پرندگان آیووا ، گفت: "این در مورد تلاش برای به دست آوردن هماهنگی سیستم زیست محیطی و همکاری با آن است تا اینکه بر آن غلبه کند." کشاورزانی که صرفاً برای گرفتن حق بیمه بازار به سمت کشاورزی ارگانیک روی می آورند غالباً شکست می خورند زیرا این به معنای تعویض صرفاً یک نوع ورودی برای دیگری نیست ، مانند جایگزینی کنترل آفات مصنوعی با Bacillus thuringiensis یا اعمال کودهای آلی به جای مصنوعی.

براد بروموند ، نماینده دانشگاه دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی از ولایت والش ، که متخصص تولید ارگانیک است ، گفت: "در کشاورزی ارگانیک ، تغییر ذهن ضروری است. "شما باید از درمان مشکلات به سمت درمان دلایل مشکلات بروید و تشخیص دهید که هر تصمیمی که می گیرید بر سایر جنبه های سیستم شما تأثیر می گذارد."

وقتی تصمیم می گیرید که کشاورزی ارگانیک برای شما مناسب باشد ، لیست ویژگی های مشترک کشاورزان ارگانیک موفق را در نظر بگیرید:

تعهد به تهیه مواد غذایی ایمن تر و حفاظت از محیط زیست
صبر و مهارت مشاهده خوب
درک سیستم های زیست محیطی
مهارت و انگیزه خوبی برای بازاریابی برای گذراندن زمان در جستجوی بازارها
تمایل برای به اشتراک گذاشتن داستان موفقیت ها و شکست ها و یادگیری دیگران (شبکه های اطلاعاتی اغلب برای کشاورزان ارگانیک توسعه نیافته اند).
انعطاف پذیری و اشتیاق به آزمایش تکنیک ها و شیوه های جدید

 





:: برچسب‌ها: ارگانیک ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: